Resident  Evil 5 – návod CZ

Než-li začnu s návodem chtěl bych vám dát pár rad :

  1. Na dálku používejte pistolky, SMGčka a nebo Sniperky, Brokovnice jen zblízka

  2. Náboje se snažte za každou cenu šetřit (neprodávejte je!!)

  3. Nevylepšujte zbraně, které dostanete na začátku, protože budou lepší a silnější k dostání během hry J. (Když už vylepšovat tak Ammo capacity -> zvýšení zásobníků -> dovolí mít více nábojů u sebe)

  4. Většinu lékárniček (kytek) dávejte Shevě -> můžete se na ni spolehnot J

Kapitola 1-1: Civilian Checkpoint


Utíkejte po ulici kupředu, před řeznictvím Corner Pyamy shlédněte animaci a zprava do něj vstupte. Promluvte si s vaším informátorem, z bedny si vezměte pistoli M92F a utíkejte ke schodišti, po kterém seběhněte dolů. Vstupte do budovy napravo, protáhněte se jí na druhou stranu a z police si vezměte zelenou rostlinu. Následně vyběhněte ven do úzké uličky a vstupte do dveří nahoře nad schodištěm. Zabijte prvního vesničana, jděte do vedlejšího pokoje a oknem vyskočte ven na ulici. Dojděte na rozcestí, dejte se doprava a hned jak skončí animace a budete moci Chrise ovládat, tak udělejte otočku o 180º. Utíkejte na konec ulice, vběhněte do otevřeného domu a Sheva za vámi zavře dveře, jenž zadělá závorou. S pomocí Shevy vykopněte zničenou branku, utíkejte k otvoru v zemi a seskočte jím do podzemí. Tím jen proběhněte na druhý konec, vylezte po žebříku nahoru a opusťte místnost. Uličkou se vydejte kupředu, na jejím konci seskočte dolů a vstupte do budovy. Po shlédnutí perfektní animace se na vás všichni sesypou a tak se budete muset připravit na trošku obtížnější souboj. Nejprve doporučuji odtlačit skříně před dveře a okna, následně posbírat vše, co v místnosti najdete a postupně likvidovat veškerý odpor vesničanů. Braňte se, dokud vesničané neprorazí střechu, pak rychle vyskočte oknem ven a proběhněte zničenou bránou, přičemž si dejte pozor na kata s obrovskou sekerou, který je opravdu velmi nebezpečný. Doběhněte až k velké bráně, napravo si z bedny vezměte samopal a postupně začněte s likvidací veškerého odporu. K tomu vám dopomohou malé červené barely, které při zásahu začnou hořet a nepřítele zapálí. Nejprve se hlavně zbavte chlápka s megafonem a následně vydržte do příletu helikoptéry, která zakončí tuto kapitolu.

Kapitola 1-2: Public Assembly


Utíkejte kupředu, dejte se doleva a doběhněte úzkou uličkou až k červené bráně, kterou projděte dál. Vstupte do domu před vámi, posbírejte si náboje a druhými dveřmi vyjděte ven, kde můžete vyhodit Shevu na platformu nad vámi. Zjistíte, že je v místnosti klíč a Sheva za vámi seskočí zpět dolů. Jděte dál v úzké uličce zabijte ženu pojídající mrtvolu a na rozcestí se dejte vlevo. Na konci uličky vstupte do otevřené místnosti po vaší pravici, projděte dveřmi a vydejte se dál. Na konci cesty uvidíte železné dveře, které spolu s Shevou vykopněte a shlédněte krátkou animaci. Po schodišti napravo vyběhněte nahoru do budovy, zabijte ženu i s parazitem, kterého má v sobě a po likvidaci vesničanů vyběhněte zadním východem ven. Seběhněte po schodech dolů, postřílejte několik dalších nepřátel a vstupte do dveří na konci ulice. Utíkejte ke schodišti, vyběhněte po něm nahoru a narazíte na mrtvého vojáka Alpha týmu. S tím teď bohužel nic neuděláte, a tak vám nezbude nic jiného, než vylézt po žebříku nahoru do patra a vykopnout dveře. Po shlédnutí animace místnost opusťte druhými dveřmi, doběhněte k výtahu a sjeďte s ním dolů. Úzkou uličkou se vydejte dál, na rozcestí se dejte doleva a doběhnete do části se spalovací pecí. Vezměte si všechno okolní vybavení, od mrtvoly poblíž ovládacího pultu si vezměte klíč a utíkejte nazpět. Na rozcestí budete napadeni prvním bossem a tak se budete muset vrátit ke spalovací peci. Zde ho musíte nalákat dovnitř, pak rychle doběhnout k ovládacímu panelu a spálit ho. V závislosti na vaší obtížnosti tento postup opakujte a až bude mrtvý, tak utíkejte k druhým dveřím na rozcestí. Ty odemkněte klíčem, doběhněte na konec chodby a vstupte do výtahu.

Kapitola 2-1: Storage Facility


V hangáru si nejprve posbírejte vše, co najdete a pak ho opusťte dveřmi vzadu. Utíkejte po molu doprava a dostanete se do oblasti plné nákladních beden. Mezi nimi si prostřílejte cestu, dejte si pozor na nastražené výbušniny a prostřílejte si cestu k žebříku na konci. Po něm vylezte nahoru, projděte otevřenou bednou a seskočte dolů do úzké uličky. Tou následně proběhněte na malé prostranství a vypořádejte se s několika dalšími nepřáteli. Ty postupně zlikvidujte, otevřete si bránu na východě a dostanete se k mostu, kde se aktivuje checkpoint. Doběhněte k malé propasti, přeskočte ji a proti vám pojede náklaďák. Rychle tedy sejměte výbušné barely po stranách mostu, vyhněte se tak své smrti a postupně postřílejte všechny zbylé útočníky. Na druhé straně seběhněte dolů po schodech nalevo, vstupte do kanalizace a postřílejte dotěrné psy. Doběhněte tunelem až na konec, vykopněte branku a pokračujte až ke dveřím. Vydejte se dál, postřílejte létající nestvůry, které vylezou z těl vesničanů a rozstřelte zámek na brance. Tunelem doběhněte až k žebříku, po něm vylezte nahoru a po pláži se vydejte až na tržnici. Podle mapy najděte vyznačený dům, rozstřelte zámek na hlavních vratech a vstupte dovnitř. Prohledejte mrtvolu, sestřelte z ní klíče a po jejich sebrání se spustí krátká sekvence. Na nic nečekejte, vyběhněte z budovy ven a otevřete si bránu vedoucí do přístavu. Na konci mola vstupte na loď, přes ní jen přeběhněte na druhou stranu a vylezte nahoru na pevnou zem, kde se spustí animace s vrtulníkem. Pozabíjejte okolní nepřátele, přeskočte přes zátaras a bránou na konci se vydejte dál. Uličkou mezi domy si to namiřte dál, vyběhněte malý kopeček a pomocí asistovaného skoku vyhoďte Shevu na střechu budovy. Až posbírá vše, co najde, tak si ji zavolejte zpět, vydejte se po cestě nalevo a u schodiště zabijte několik vesničanů. Pak po nich vyběhněte nahoru, projděte místností ke schodišti a zamiřte do 3. patra. Zde pomozte Shevě přeskočit propast a dostat se tak do budovy naproti. Pak rychle seběhněte o patro níž, vyběhněte na balkón a ochraňujte Shevu střelbou na dálku. Ta seběhne až do nejnižšího patra, odemkne vám z ulice dveře a vy tak můžete pokračovat za ní. Následně se dejte po ulici doleva, vyběhněte po schodech nahoru a setkáte se s novým typem nepřítele, který útočí pomocí motorové pily. Ten je velmi rychlý, silný a opravdu hodně vydrží. Snažte se ho tedy nalákat k červeným barelům, ty pak následně rozstřelte a způsobte mu tak, co největší poškození. Poté ho dodělejte normálními náboji či granáty a vezměte si od něj klíč. Zbytečně se nezdržujte, protože se znovu probere k životu, utíkejte nahoru nad schody a jděte k brance opodál. Tu si odemkněte právě získaným klíčem a dveřmi na konci uličky pokračujte dál. Utíkejte kupředu, odsuňte bránu a v následující animaci mačkejte akční tlačítka na obrazovce. Po úspěšném ukončení této mise si pak zkontrolujte vaše hodnocení a vrhněte se na další misi.

2-2: Train Station


Vyběhněte z budovy ven, zamiřte si to mezi vlakovými soupravami dál (dejte si pozor na nastražené výbušniny) a zabijte hromadu agresivních psů. Až proběhnete druhou uličkou mezi vlaky, tak vylezte nahoru na dřevěné desky po vaší levici, z nich nahoru na vlak a přeskočte na nákladní vlak nalevo. Po rampě se dejte dolů, rozstřelte výbušnou past a seskočte do důlního vozíku. Jakmile se rozjede, tak rozstřelte výbušniny po stranách a výtahem sjeďte dolů. Po pár krocích si vezměte lucernu a pomalu postupujte vpřed. S lucernou v ruce nemůžete útočit, takže nebuďte příliš zbrklý a dejte tomu čas. Na prvním rozcestí se dejte vlevo, prostřílejte se k druhému a tam zvolte opět levou cestu. Pokračujte dál přes provazový most, doběhněte jedinou cestou do osvětlené části a ujměte se páky na zdi napravo. Otáčejte jí, dokud se brána nezvedne, počkejte až Sheva poběží dozadu a bránu pusťte. K bráně se otočte zády, zabijte nové vesničany a až se zvedne, tak utíkejte dozadu do velké štoly. Zbytečně se nezdržujte, zlikvidujte první várku vesničanů a po systému žebříku si to namiřte nahoru. Až vylezete po druhém žebříku nahoru, tak se dejte doleva a odbočte do druhé chodby napravo. Tou se vydejte k rozcestí, z něj nalevo a prostřílejte si cestu k výtahu, kterým vyjeďte na povrch. Po schodech vyběhněte nahoru do blízké budovy, shlédněte animaci s Irvingem a neznámou osobou a ze skříňky si vezměte sniperovku Dragunov SVD. Po schodech v místnosti seběhněte dolů, dostaňte se na cestu a co nejrychleji zlikvidujte obsluhu těžkého kulometu. Kolem něj se pak vydejte dál, vylezte nahoru po dlouhém žebříku a dejte se doprava. Slezte dolů na cestu, utíkejte po ní kupředu a na konci vyběhněte nahoru do kopce. Z útesu shoďte dolů bednu s harampádím, pak seskákejte dolů do další části a připravte se na souboj s bossem, který je kombinací netopýra a larvy. Ten má v podstatě jen jedno slabé místo a to je jeho ocas, který je ze spodní části oranžově zbarven. Než začne souboj, tak pořádně prohledejte okolí a posbírejte všechny miny, které najdete. Ty následně položte na zem, před monstrum a jak na ně šlápne, tak bude na chvíli bezvládně na zemi. V tu chvíli mu začněte střílet na zmíněné místo a celý postup opakujte, dokud nezemře.

Kapitola 2-3: Savanna


Tato mise se odehrává na korbě auta, kde budete ovládat těžký kulomet. Likvidujte vesničany na motorkách, v zatáčce mačkejte akční tlačítko a pokračujte dál v likvidaci nepřátel. Po aktivaci checkpointu se vydejte dál, ničte vše na co narazíte a až auto zastaví na cestě tak zlikvidujte hromadu vesničanů u náklaďáku. Využijte červených barelů, které při zásahu vybouchnou, všechny je vystřílejte a krajinou po setmění se vydejte dál. Po shlédnutí animace zastavíte v blízkém městečku a bude vás čekat souboj s bossem. Toho nejprve ničte pomocí kulometu a až z něj vylezou paraziti tak je zničte. Rovněž nezapomínejte zabíjet vesničany okolo a nenechte monstrum, aby vás ničivě zasáhlo. Jakmile si klekne a ze zad mu vyleze hlavní část parazita, tak ho likvidujte, co to půjde a využijte i okolních červených barelů. Tento postup opakujte, dokud nezemře a vy tak úspěšně dokončíte druhou kapitolu.

Kapitola 3-1: Marshlands


Na malém ostrůvku před vámi si vezměte Beast Slate, vraťte se ke člunu a nasedněte na něj. Jeďte kousek dopředu, sledujte mapu a odbočte do úzké vodní uličky nalevo. Tou dojeďte až k osadě, celou ji dokola objeďte a zaparkujte u mola. Jděte k chýši v severozápadním rohu, postřílejte útočící domorodce a uvnitř najdete Warrior Slate, se kterým se vraťte zpět k člunu. Jeďte zpět na východ, postřílejte vesničany na palisádách a pokračujte dál. Až projedete úzkou cestou, tak si to namiřte na sever a dostanete se na otevřené prostranství. Plavte k osadě na východě, zastavte u mola a slezte do vody. Tou se rychle vydejte kupředu, vyhněte se krvežíznivým aligátorům a po žebříku vylezte nahoru. Doběhněte do chýše na konci, z truhly si vezměte Raptor Slate a utíkejte zpět ke člunu. Po nasednutí jeďte do osady na sever, slezte na suchou zem a doběhněte do kruhové oblasti. Vzadu můžete vidět dvě věže, které mají zničené žebříky. Pomocí asistovaného skoku vyhoďte Shevu do toho nalevo, vezměte si Shaman Slate a vraťte se do člunu. S ním si to namiřte do severozápadního kvadrantu, najděte napůl potopený vrak lodi a na něm najdete bednu s raketometem, který se vám bude určitě hodit, protože je to nejsilnější zbraň ve hře. Potom se vydejte do západní části, kterou máte vyznačenou na mapě, postupně zasaďte do dveří všechny čtyři pláty a projděte dveřmi. Seskočte dolů do koryta, doběhněte do vesnice a aktivuje se další checkpoint. Utíkejte k otevřené chýši napravo, kolem které vidíte v zemi díry a po vstupu vás obklíčí nepřátele. Postupně je tedy všechny zlikvidujte, ze země si vezměte zbraň S&W M29 a levým průchodem vyběhněte ven. Zabijte všechny, na které narazíte, vyběhněte nahoru do kopečka a na konci se vytáhněte nahoru. Nalevo se ujměte páky, začněte s ní otáčet a nechte Shevu přeběhnout po vytvořeném padacím mostu. Následně jděte ke dveřím napravo, počkejte, až je vaše partnerka otevře a doběhněte k lanovce, kterou odjedete do další části.

Kapitola 3-2: Execution Ground


Proběhněte domem, shlédněte krátkou animaci a seskočte dolů na molo. Utíkejte kupředu, pak odbočte doprava a přeskočte na další plošinu, kde vás čeká další animace. Pak seskočte dolů, povšimněte si padacího mostu po vaší levici a nalevo od žebříku prozkoumejte otočnou páku (Sheva vám řekne, že zůstane u páky a vy máte jít na vor). Potom vylezte nahoru po žebříku, z plošiny přeskočte na další, jděte k rozcestí před vámi a utíkejte doleva. Na konci seskočte na vor a až Sheva začne otáčet pákou, tak se rozjede. Dejte si pozor na útočícího aligátora a až bude chtít zaútočit, tak zmáčkněte akční tlačítka, čímž se jeho útoku vyhnete. Jakmile dojedete na konec, tak vylezte nahoru na pevnou zem, kopněte do tlačítka a následně pak uvolněte bránu. Vydejte se zpět k padacímu mostu, přeběhněte po něm na druhou stranu a vstupte do jeskyně. Tou proběhněte na druhou stranu a narazíte na stany Tricellu. Prohledejte je, seberte vše, co najdete a pokračujte dál až do rafinérie, kde se odehraje scénka s Irvingem. Zde nejprve prostřílejte všechny Majini, pak vyběhněte po schodech nalevo a po žebříku vylezte k prvnímu uzávěru, kterým otočte. Poté se dostaňte na jižní kruhovou platformu (řiďte se mapkou) a přehoďte páku. Jakmile k vám dojede lanovka, tak po laně sjeďte na druhou stranu a otočte uzávěrem. Z branky vedle sundejte závoru, zabijte Majiniho s motorovou a pokračujte na plošinu v severozápadním rohu. Tam nejprve přehoďte páku, po laně sjeďte na druhou stranu a otočte dalším uzávěrem. Zůstaňte, kde jste, zabijte druhého Chainsaw Majiniho, který se objeví na scéně a ze sudů si vezměte minu. Tu si hned chytněte do ruky, utíkejte k uvolněné cestě na východě a po schodech vyběhněte nahoru. Hned jak to uděláte, tak položte minu na zem, nechte ji, ať zničí vaše nepřátele a ty zbylé pak dodělejte zbraněmi. Následně pak rychle utíkejte na konec lávky, seskočte dolů a projděte dveřmi. Po skončení animace ubraňte Joshe před bandou nepřátel, vyjeďte výtahem nahoru a po systému železných lávek doběhněte k druhému ovládacímu panelu. Zde Joshe opět ochraňte, dejte si pozor na Majiniho s motorovou pilou a nakonec projděte dveřmi vedle panelu. Doběhněte do loděnice, dejte se doprava a u Irvingovi lodi vás čeká krátká sekvence. Po jejím skončením začne odpočet a vy se budete muset dostat za Joshem, který se nachází na druhé straně doků. Pročistěte si tedy cestu až k němu a nasedněte do člunu, čímž dokončíte tuto kapitolu.

Kapitola 3-3: Oil Field – Drilling Facilities


Nejprve zlikvidujte Majini na člunech, kteří vás pronásledují, pak střílejte výbušné nádrže na ochozech a jakmile dojedete k první bráně, tak vylezte na pevnou zem nalevo. Po železné lávce oběhněte celou oblast, přehoďte páku na stěně a vraťte se zpět k člunu, do kterého nasedněte. Poté pokračujte v likvidaci okolních nepřátel, skrčte se pod potrubím, pod kterým budete projíždět a dostanete se k druhé uzavřené bráně. Vylezte ven, sejměte osádku dvou kulometných věží nad bránou a následně zabijte všechny ostatní vesničany. Jakmile posbíráte vše, co najdete, tak se chytněte páky na jedné straně brány a počkejte až k té druhé doběhne Sheva. Po jejich přehození vylezte rychle ke kulometné věži, obsaďte ji a postřílejte nepřátele, kteří se objeví na scéně. Následně se vraťte k lodi, nasedněte na ni a shlédněte animaci, po které vás bude čekat souboj s bossem na lodi. Ten se skládá ze dvou částí, přičemž ta druhá se dá vyřešit jedinou střelou, pokud máte raketomet (doporučuju si ho vzít, případě i za 10000 zlatých koupit). Nejprve se ujměte děla, začněte střílet na svítící bod monstra a až se schová pod vodu, tak vylezou chapadla. Těm se vyhýbejte, střílejte do nich z děla a až zmizí, tak si dejte pozor na další, která budou útočit ze všech stran. Celý postup pak opakujte, dokud monstrum dostatečně nezraníte a započte druhou fázi souboje. V té si jen vezměte do ruky raketomet, namiřte na Irvinga a dobře mířenou ranou ho sejměte.

Kapitola 4-1: Caves


Vydejte se po molu kupředu, doběhněte do jeskynního tunelu a zamiřte k žebříku. Po něm vylezte nahoru, přeběhněte na druhou stranu a doběhněte ke dveřím, které vás zavedou do městečka starobylé civilizace. Na konci chodby seskočte dolů, otočte se doprava a projděte průchodem. Pak seběhněte dolů po schodech, seskočte o podlaží níž a utíkejte k můstku, kde budete vy a Sheva rozděleni. Seskočte dolů, zabijte první várku domorodců a prostřílejte se ke schodkům. Po těch vyběhněte nahoru, dejte se doprava a doběhněte až k vaší partnerce. S ní si to namiřte k označené rakvi, otevřete ji a pod vámi se otevře podlaha. Zmáčkněte tedy akční tlačítko pro hladký dopad, z beden si vezměte drahokamy a pokračujte dveřmi na severu do obrovského sálu. Nejprve se zbavte nepřátel, pak utíkejte k otočnému mechanismu na vyvýšeném místě a otáčejte s ním spolu se Shevou. V zadní části se otevřou dveře, které se začnou poměrně rychle zavírat. Na nic tedy nečekejte, proběhněte mezi ohnivými koulemi a za dveřmi sešlápněte podstavec, čímž zastavíte zavírání dveří. Potom seběhněte dolů po schůdkách a projděte dveřmi. Chodbou si to namiřte kupředu a až sešlápnete podstavec na zemi, tak vás bude čekat sekvence, ve které musíte mačkat akční tlačítka. Při třetím a zároveň posledním skoku přes propast si dejte pozor a nezapomeňte se zachytit okraje, abyste nespadli dolů. Doběhněte až k tahadlům, za které zatáhněte, seběhněte po schodech dolů a utíkejte rovně. Na konci se dejte doleva, dejte investigace a Sheva vám řekne, ať jdete k druhému tahadlu. Oběhněte to tedy dokola přes křižovatku až k druhému tahadlu a spolu s Shevou za ně zatáhněte. Od sochy se dejte doprava, doběhněte k rozcestí a po vytvořeném schodišti napravo vyběhněte nahoru. Zatáhněte za tahadla u sochy přímo před vámi, otočte se a po vytvořené cestě utíkejte kupředu. Na konci jděte doprava, shlédněte krátkou animaci a doběhněte ke schodům. Po nich seběhněte dolů, následně po dalších nahoru a zatáhněte za tahadla třetí sochy. Pak jděte doprava a doběhněte k soše s jedním tahadlem. Řekněte Shevě, ať zde zůstane, vraťte se ke schodišti a až seběhnete dolů, tak utíkejte dál uličkou nalevo. Na konci jděte doleva a na scéně se objeví skupina domorodců spolu s několika pavoučími monstry.  Všechny je tedy zabijte, utíkejte k soše v rohu této části a zatáhněte za tahadlo. Vydržte, dokud Sheva nezatáhne za tahadlo horní sochy. Potom běžte k rozcestí, dejte se doleva a doběhněte k poslední soše. Po aktivaci tahadel utíkejte nazpět a do cesty vám vpadne další boss. Na něj si opět vezměte proximity mine (případně si je kupte), začněte mu je stavět do cesty, a jak pod ním bouchne, tak se mu zamiřte na spodní stranu ocasu. Až ho zabijete, tak doběhněte ke schodům a vyběhněte po nich až nahoru. Po projití dveřmi už jen shlédněte animaci a kapitola skončí.

4-2: Worship Area


Utíkejte nahoru, prozkoumejte panel a zjistíte, že do něj můžete vložit tři kruhové symboly. Dejte se od nich doleva, shlédněte spuštění sluneční pasti a až kolem vás proletí oheň, tak projděte průchodem naproti. Doběhněte ke schodišti, vyběhněte po něm nahoru a vezměte si z podstavce mořský emblém (Sea Emblem). Následně zabijte nově příchozí nepřátele, utíkejte do uličky se sluneční pastí a vydejte se jí na sever. Před pastí se schovávejte do bočních uliček, doběhněte až ke konci a vstupte do uličky nalevo, kde se nachází druhá sluneční past. Tou utíkejte kupředu, vyběhněte po schodech nahoru a dostanete se do uličky s třetí sluneční pastí. Dejte se doleva, na konci přehoďte Shevu na druhou stranu pomocí asistovaného skoku a chraňte ji pomocí odstřelovací pušky. Po sebrání nebeského emblému (Sky Emblem) se k vám vrátí a spolu budete muset zabít několik další členů Majini. Vraťte se do uličky s třetí sluneční pastí, tou se dostaňte na východ k checkpointu a tam odbočte doprava. Proběhněte jí na jižní konec, jděte doleva a vyčistěte celou část od místních domorodců. Následně si vezměte poslední emblém (Earth Emblem), vraťte se k panelu a vložte do něj postupně všechny tři emblémy. Potom vyběhněte nahoru po schodech, doběhněte k velkým vratům a projděte jimi. Za nimi seběhněte po schodech dolů a vstupte do sluneční místnosti. Zde se nachází celkem pět zrcadel, díky kterým můžete odrážet sluneční paprsek. Utíkejte k zrcadlu v levé zadní části, otočte na něj zrcadlo přímo pod ním a pak sjeďte výtahem dolů (musíte přistoupit k zrcadlu v levém zadním rohu a zmáčknout tlačítko B). Až sjedete, tak skopněte z boku oba kamenné sloupy a natočte zrcadla, aby zasáhli to s výtahovou plošinou (poznáte ho podle zabarvení podlahy okolo). Potom sjeďte dolů o další patro a neotvírejte bednu uprostřed místnosti, protože je to past. Místo toho natočte zrcadla na to výtahové v zadní místnosti, pak sjeďte o další patro níž a utíkejte kupředu, čímž ukončíte level.

Kapitola 5-1: Underground Garden


Vyběhněte nahoru po schůdkách před vámi, oběhněte rostliny a po schodech dolů. Na konci projděte dveřmi a vstoupíte do chodby, kde se poprvé setkáte s Lickerem. Vstupte tedy do označené místnosti (podívejte se do mapky), druhými dveřmi ji opusťte a utíkejte na konec chodby, kde otočte uzávěrem na dveřích. Vstupte do místnosti, přehoďte páku na stěně a rozstřelte okenní tabule. Potom vyběhněte na chodbu, proběhněte mezi klecemi s pokusnými zvířaty a po chvíli na vás zaútočí dva Lickeři. Zbavte se jich, v zadní části prosklené místnosti otevřete dveře s uzávěrem a vejděte do chodby za nimi. Tou se vydejte kupředu, v místnosti po vaší pravici si vezměte z bedny kulomet AK-74 a po schodišti na konci chodby vyběhněte nahoru. Následně přehoďte páku na stěně, projděte dveřmi opodál a opatrně projděte kolem hordy Lickerů. Až dojdete k poškozené bráně, tak ji rychle vykopněte a doběhněte k výtahu, který si přivolejte. Než přijede, tak se ubraňte před Lickery, kteří jsou vám v patách a nastupte do výtahu, který vás sveze dolů. Dejte se chodbou kupředu, shlédněte animaci a připravte se na souboj s obřím bossem. Na něj doporučuji si připravit raketomet nebo vylepšený magnum. Hned jak souboj započne, tak se pomocí akčních tlačítek vyhněte nepřátelskému útoku a začněte mu útočit na rudé body na končetinách. Až ho do nich dostatečně zraníte, tak monstrum na chvíli upadne a vy mu můžete na ústa. V tu chvíli si tedy vytáhněte nějakou opravdu silnou zbraň a pošlete ho na onen svět.

Kapitola 5-2: Experimental Facility


Vydejte se po můstku naproti, vstupte do dveří a doběhněte ke schodišti. Seběhněte po něm dolů, skryjte se za bedny a vypořádejte se s vojáky. U zavřených dveří stiskněte s Shevou tlačítka po stranách, proběhněte malou chodbou a zlikvidujte vojáky před vámi i nahoře na ochozu. Pak vyběhněte po schodech nahoru, sejměte další várku útočníků a doběhněte k výtahu, který vás vyveze nahoru. Chodbou si to namiřte kupředu, snažte se vyhnout všem Lickerům a na konci projděte dveřmi. Jděte doprava podél zábradlí, u žebříku seskočte dolů a budete napadeni dalšími nepřáteli. Prostřílejte se k žebříku na konci, vylezte nahoru a na druhé straně seskočte dolů. Zlikvidujte poslední známky odporu, utíkejte na vyvýšenou část vzadu a seskočte na přepravní pás s bednami. Po něm utíkejte kupředu a až budete moci, tak vylezte na platformu napravo. Přehozením páky zastavíte pás a Sheva vás tak bez problémů dožene. Po schodech za vámi vyběhněte o patro výš, vykopněte dveře a dostanete se k pásu, na kterém se vezou výbušné lahve. Po pásu si prostřílejte cestu na konec, vylezte na plošinu nalevo a seběhněte po schodech dolů. Z kufru na stolku si vezměte kulomet SIG 556, po schůdkách vedle vyběhněte nahoru a povšimněte si panelu, který je momentálně neaktivní. Dejte se doprava, jedinou cestou doběhněte ke generátoru a nahoďte ho. Pak si to namiřte zpět, zabijte monstra, které vypadnou z kukel na stropě a aktivujte panel. Seskočte na běžící pás, jeďte po něm dozadu k peci a přeběhněte doprava za zábradlí. Následně se otočte utíkejte na konec, dejte si pozor na ožívající nepřátele a vyskočte na plošinu napravo. Potom vyběhněte po schodech nahoru a projděte dveřmi na konci. Chodbou si to namiřte kupředu, seskočte dolů a projděte dveřmi, za kterými vás čeká souboj s bossem. Tomu bohužel normálními náboji neublížíte a tak budete muset taktizovat. Nejprve si posbírejte vše, co v místnosti najdete, převrhněte všechny červené plynové lahve a v případě, že je monstrum zachytí, tak je rozstřelte. Následně prozkoumejte zařízení s plamenometem, počkejte až se nabije a pak nechte Shevu, ať s ním útočí na bosse. Vy si vezměte do ruky něco opravdu silného a střílejte do slabých bodů na jeho těle a Sheva po chvíli vrátí plamenomet do zařízení, čímž se bude moci znovu nabít. Celý postup opakujte tak dlouho, dokud ho nezabijete. V případě problému si kupte raketomet a hned jak souboj začne, tak po něm hoďte zápalný granát. Ten po výbuchu odkryje jeho slabé místo a vám stačí jeden přesný zásah do něj.

Kapitola 5-3: Uroboros Research Facility


Severními dveřmi opusťte místnost, kde jste bojovali s Uroborosem a vylezte nahoru po žebříku nalevo. Dejte se doprava, vyběhněte nahoru po schodech a projděte dveřmi na konci chodby. Utíkejte dál, vyběhněte na ochoz a naproti zlikvidujte několik vojáků. Potom se zbavte Reapera, který vyleze z kukly a přeskočte na druhou železnou lávku. Po té se vydejte kupředu, odbočte doleva a v místnosti na konci aktivujte přívod elektrické energie. Podle mapy doběhněte k ovládacímu panelu, přehoďte páku a na pohyblivé plošině zlikvidujte skupinu nepřátelských vojáků. Až dojede, tak na ni nastoupí Sheva a přejede na ní na druhou stranu. Tam zatáhne za páku ona a vy se tak budete moci dostat za ní (případně můžete jet vy první a ona až jako druhá, volba zůstává čistě na vás). Následně se dejte doprava, po ochozu doběhněte do kanceláře a odtud dozadu ke dveřím, kterými projděte.  Doběhněte ke schodišti, seběhněte po něm dolů a u panelu přehoďte obě páky, čímž uvedete plošinu do provozu. Jeďte s ní nahoru, počkejte, až se platforma zpomalí a sejměte vojáky za ovládací pákou v kontrolní budce. Pokračujte dál v cestě nahoru, postup zopakujte a počkejte, až se plošina zastaví. Zabijte vojáky na schodišti, pak po něm vyběhněte nahoru a zamiřte na konec železné lávky. Po pár krocích projděte vraty, úzkou chodbou se vydejte kupředu a doběhněte k ruinám. Utíkejte k padacímu mostu, napravo od něj přehoďte páku na panelu a utíkejte k výtahu. Nechte Shevu přivolat výtah, naskočte do něj a on vás vyveze nahoru. Do ruky si vezměte to nejsilnější, co máte u sebe, prostřílejte se mezi Lickery až na konec a odtlačte bednu s harampádím. Stropní otvorem seskočte do kontrolní místnosti, přehoďte páku a posbírejte si věci ze skříňky. Následně zevnitř odemkněte dveře, přeběhněte přes padací most na druhou stranu a projděte dveřmi. Po shlédnutí animace, ve které se setkáte se starými známými započne souboj s Weskerem a Jill. Utíkejte ke dveřím nalevo, prozkoumejte je a odehraje se krátká sekvence, ve které se dostanete za ně. Pak vyběhněte po schodech nahoru, utíkejte chodbou dozadu a schovejte se za první roh. Vezměte si do ruky silnou zbraň, nejlépe magnum, počkejte, až se přiblíží Wesker a rychle vykoukněte zpoza rohu a vystřelte. Následně se vydejte dál, celý postup opakujte a počkejte až Wesker zmizí. Následně budete bojovat se samotnou Jill. Přiběhněte k ní, chytněte ji nebo přehoďte a rozstřelte zařízení na její hrudi, dokud nebude jiskřit. Následně ji opět chytněte, druhý z vás jí začněte vytahovat ono tajemné zařízení a ono se pokusí vás poranit. Vyhněte se tedy jejím útoku, celý postup opakujte, dokud jí zařízení nevytrhnete a shlédněte animaci.

Kapitola 6-1: Ship Deck


Seskočte dolů, vyběhněte po schodech a prostřílejte si cestu k žebříku, po kterém vylezte nahoru. Utíkejte dál, projděte kolem vysokého stožáru lodi a na druhé straně seskočte dolů. Po schůdkách napravo vyjděte nahoru, sejměte nepřátele, kteří se objeví na palubě a doběhněte až k žebříku, u kterého seskočte dolů. Utíkejte mezi kontejnery, zmáčkněte tlačítko na jedné z konstrukcí a pod zvednutým zařízením proběhněte dál. Kolem aktivačního panelu se dejte doprava, vylezte nahoru po žebříku a odtlačte bednu dopředu. Následně seskočte dolů a Sheva bude uvězněna v kleci, kterou na ni spustí jeden Majini. Ubraňte se před útoky nepřátel, seberte kartu, která po jednom z nich zůstane a jděte ke kontejnerům na severní straně. Střelte do zeleně svítícího panelu nahoře, proběhněte pod kontejnerem a kartu použijte na panel. Projděte otevřenými dveřmi, vyběhněte po schodech nahoru a dejte se doleva. Po žebříku vylezte na vrchol jeřábu, zmáčkněte tlačítko na panelu a vraťte se dolů za vysvobozenou Shevou. Vylezte nahoru na kontejner, dejte se doleva a až se aktivuje checkpoint, tak hned doprava. Stoupněte si na jeden kontejner se zelenou podlahou, počkejte, až Sheva střelí do panelu a vy následně vyjedete nahoru. Pak střelte do panelu u jejího kontejneru a i ona pak vyjede o patro výš. Oba se dejte na jih, seskočte dolů a prostřílejte si cestu ke schodišti. Vyběhněte po něm nahoru, vstupte do kajuty a posbírejte vše, co najdete. Jedinou možnou cestou se dostaňte do spodní části tankeru, z kufru si vezměte brokovnici Jail Breaker a pokračujte do místnosti s Excellou. Po shlédnutí animace se vydejte dál, doběhněte na železnou lávku a po několika krocích se spustí poplach. Schovejte se za jednu z blízkých zábran, postupně postřílejte všechny útočníky (ideální je na to odstřelovací puška) a seskočte dolů. Zde na nic nečekejte, doběhněte ke zvednutém poklopu a seskočte o další patro níž. Úzkou chodbou proběhněte na konec, vylezte po žebříku nahoru a zabijte nepřátelské vojáky. Vezměte si do ruky magnum nebo odstřelovací pušku, ranami do hlavy sejměte Majiniho s rotačním kulometem a seberte kartu s označením A, která po něm zůstane. V zadní části vyběhněte dvě schodiště, utíkejte na konec lávky a seskočte dolů na sníženou platformu. Z trezoru si vezměte kartu B a utíkejte podle mapy k označeným dveřím. Ty pomocí přístupových karet otevřete, vstupte do místnosti za nimi a zabijte 3 vojáky s raketometem. Uvolněnou cestou si to pak namiřte až k výtahu, nastupte do něj a shlédněte závěrečnou animaci této části.

Kapitola 6-2: Main Deck


Seběhněte po schodech dolů, dejte se doprava a shlédněte animaci, ve které se setkáte s Excellou. Po její proměně mačkejte tlačítka vyobrazená na obrazovce a dostanete se do vnitřních prostor tankeru. Utíkejte chodbou kupředu, vyhněte se útoku monstra a u dalšího chapadla odbočte do místnosti vpravo. Zde prohledejte skříňky, následně vyběhněte druhým východem na chodbu a dostaňte se ke schodišti. Po něm vyběhněte nahoru, zabijte útočící vojáky a seberte kartu, která po jednom z nich zůstane. Pak doběhněte do kontrolní místnosti, kartou si otevřete dveře napravo a podle mapy pokračujte na palubu tankeru. Dejte se doleva, otevřete branku a připravte se na souboj s bossem. Nejprve útočte na žhnoucí koule a obě je zničte (magnum dokáže zázraky). Až se pak objeví jedna obrovská koule, tak buďte co nejrychlejší a začněte na ni útočit. Pokud se znovu objeví malé, tak postup opakujte a nakonec ji zabijete.

Kapitola 6-3: Bridge Deck

 

Vraťte se do kontrolní místnosti, vyslechněte rozhovor s Jill a vstupte do označeného výtahu. Až sjedete dolů, tak si prostřílejte cestu  k panelu, aktivujte ho a utíkejte k otvírající se bráně. Postupně zlikvidujte všechny nepřátele, pak přeskočte propast a pokračujte v likvidaci. U brány použijte panely po stranách, než se otevře, tak zlikvidujte dva Reapery a vyběhněte na ochoz nahoře v patře. Odtud postupně likvidujte obyčejné vojáky a poté i ty s rotačními kulomety. Seberte karty, které po nich zůstanou, vraťte se zpět do spodního podlaží a utíkejte dozadu ke dveřím. Ty otevřete pomocí karet a použijte výtah. Po skončení sekvence vás čeká souboj s Weskerem. Na nic nečekejte jděte doleva a z vitríny si vezměte raketomet. Následně proběhněte celou oblast, vypněte světlomety pomoci blízkých panelů a až Wesker nebude vědět, kde jste, tak po něm vystřelte raketu. Ten ji zachytí a tak mu ji rychle v rukách rozstřelte. Následně k němu utíkejte, chytněte ho a pokuste se píchnout mu injekci. Potom vylezte po žebřících nahoru na ochoz, rozbijte další vitrínu a vezměte si z ní raketu. Tu nabijte vašemu partnerovi do raketometu (nebo je on nabije vám) a opakujte postup, dokud se vám nepodaří vpíchnout mu injekci. Poté shlédněte sekvenci, mačkejte akční tlačítka na obrazovce a nakonec přistanete v sopečné oblasti. Utíkejte kupředu, znovu se setkejte s Weskerem a vydejte se dál. Po vstupu na most se s vámi propadne a vy budete s Shevou rozděleni. Přeskočte tedy přes propast,

jděte po cestičce nalevo a vyběhněte na centrální plošinu. Počkejte, až k vám dojde zmutovaný Wesker a střílejte mu do odkrytého bodu. Jakmile ho více zraníte, tak přeskočí za Shevou a půjde po ní. Uvolněte jí cestu střelbou do skalních útvarů, sledujete ji a až spadne, tak ji ochraňte před Weskerem. Následně se podívejte z centrální plošinu dozadu a uvidíte balvan. Seskočte tedy k němu, mačkejte příslušná tlačítka a shoďte ho do lávy, čímž vytvoříte přechod pro Shevu. Spolu s ní se pak vraťte zpět na centrální plošinu a začněte do Weskera střílet, co jen to půjde. Až odkryje bod, tak mu do něj palte magnum a on se odpotácí na onen svět. Nebo trochu lehčí je, že jakmile odkryje „srdce“ tak jednou střelte do něj a pak ho rychle obejděte a mačkání [A] ho držte, dokud neskončí ukázka, kde Sheva do ně seká „ostošest“ nožem J. Nakonec už jen zmáčkněte poslední akční tlačítka na obrazovce, shlédněte závěrečnou animaci a máte vyhráno.

 

Novinky

V této rubrice nejsou žádné články.

Štítky

Nebyly nalezeny žádné štítky.